Me Hearts Arts ;)

My photo
subang jaya, selangor, Malaysia
A Muslim. Divergent fans. Komander Perak. Dip in Interior Arch, UiTM Perak.

Wednesday, February 10, 2016

Untuk menjadi orang seperti aku.

Berkali kali aku berusaha mematikan rasa yang ada.

Pendam,

Itulah sifat asliku. Apa- apa akan terpikirkan serius, membuatku terkurung dalam perasaan sendiri. Aku sendiri lelah dengan keadann ini. Sebab lelah merasakan sesak yang ada. Hanya ku simpan rapat jauh dalam sudut hati.
Air mata?

Jangan tanya,rentetan air itu ku tahan dalam dalam. Ku penjarakan semampuku, ku kunci pada kelopak mata, ku gantikan dengan senyuman yang buatku lepaskan segalanya.

Sejak dulu aku didik diri menjadi kuat. Kekuranganku. Ku simpan biar tiada siapa tahu. Aku belajar tidak tunjuk lemahku dimata manusia, dengan senyuman gelak tawaku, dengan petah bicaraku, namun apa daya disebalik itu dadaku sakit menelan kepahitan.

Dan mana mungkin dalam usia mudaku, aku lalui bermacam macam sehingga aku berjaya berdiri menjadi manusia.  Walau dengan pura pura kuat , aku cuba untuk tidak susahkan orang sekelilingku. Dengan pura pura kuat ada yang ingin menjadi sepertiku. Walau kenyataannya, aku hanya pura pura kuat.

Inspired by Afaf amran

No comments:

Post a Comment

Blog Archive